Mamar for Chag HaSavuos 5775

The Preparation for Receiving the Torah on Shavuos

By Acknowledging:  “מה אנוש כי תזכרנו”
We Achieve:   “מה אדיר שמך בכל הארץ”

 

The Proclamation:  “מה אדיר שמך בכל הארץ”
Is Both a Condemnation and a Concession

***************

The Malachim Wished to Receive the Torah in Its Heavenly Format

***************

HKB”H Only Bestows Chochmah upon One Who Possesses Chochmah

***************

The First Chochmah Is Humility  כ”ח מ”ה —

***************

HKB”H Treats the Humble Person with Humility to Reveal His Chochmah to Him

***************

Every Person Must Serve Hashem with the Two Aspects of  מ”ה

***************

Moshe Rabeinu’s Profound Response to the Malachim

~ * ~

ההכנה לקראת קבלת התורה בחג השבועות

לפי ההכרה: “מה אנוש כי תזכרנו”
משיגים: “מה אדיר שמך בכל הארץ”

 

ביאור טענת המלאכים שפתחו: “מה אנוש כי תזכרנו”,
וסיימו בהסכמה: “מה אדיר שמך בכל הארץ”

*******************

ביאור הגמרא: אין הקב”ה נותן חכמה אלא למי שיש בו חכמה,
שנאמר יהב חכמתא לחכימין”

*******************

ערוגת הבשם: הקב”ה נותן חכמה למי שיש בו חכמ”ה –
אותיות כח מ”ה מדת הענוה בבחינת “ונחנו מה”

*******************

התורה נמשלה למים שיורדת למקום נמוך,
כי בזכות הענוה מתנהג הקב”ה גם כן בענוה לצמצם חכמתו

*******************

אהבת שלום: צריך לעבוד את ה’ בב’ “מה” –
שפלות עצמו: “מה אנוש”, גדלות הבורא: “מה אדיר שמך”

*******************

צמח צדיק: “ולא יכלו להת-מה-מה” – לא יכלו לעבוד את ה’
בב’ בחינות מ”ה גדלות הבורא ושפלות עצמם

*******************

“דע מה למעלה ממך” – הקב”ה מתנהג בבחינת “מה אדיר שמך”,
אם אתה מתנהג בבחינת “מה אנוש”

*******************

“יהב חכמתא לחכימין” – בזכות הענוה בבחינת חכמ”ה כח מ”ה,
משפיע לו הקב”ה גם כן חכמ”ה כח מ”ה

~ * ~

En guise de préparation pour la réception de la Torah lors de la fête de Shavouot

En ayant conscience de : «Qu’est donc l’homme que Tu penses à lui ? »,
on atteint : «que Ton Nom est glorieux par toute la terre! »

 

Argumentaire et acquiescement à partir du même verset : «que Ton nom est glorieux par toute la terre ! »

***************

Les anges voulurent recevoir la Torah avec les combinaisons d’En-Haut

***************

«Hashem ne donne la sagesse qu’à celui qui en a »

***************

La première sagesse (חכמה) est l’humilité, la force Koach – (כ”ח) de MaH quoi–  (מ”ה)

***************

Hashem se comporte avec le modeste avec modestie afin de lui dévoiler Sa sagesse

***************

Chaque personne doit servir Hashem avec les deux aspects de MaH  (מ”ה)

***************

La réponse profonde de Moshé Rabbénou aux anges

~ * ~

Shevuot 5775

Translation Shavuos 5775

Traduction Shavouot -5775

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s