Mamar for parshas Ki Savo 5774

​​“ואמרת אליו – שאינך כפוי טובה”

​​

מצות הבאת ביכורים כדי להביע הכרת טובה לה’

תיקון לחטא עץ הדעת ששורשו בכפיית טובה לה’

רש”י בשם ספרי: “ואמרת אליו, שאינך כפוי טובה”,

מדוע במצות ביכורים צריך להביע הכרת טובה

**********************

פלא והפלא: מהו הקשר בין הכרת הטובה על ביכורים

ובין “ארמי אובד אבי”, “וירעו אותנו המצרים”

**********************

לבן הארמי היה כפוי טובה ליעקב שנכסיו נתברכו בגללו,

כמו שלבן עצמו אמר: “ויברכני ה’ בגללך”

**********************

המצרים היו כפויי טובה ליוסף שהציל את מצרים מרעב,

וליעקב שבירך את פרעה שיעלה הנילוס לקראתו

**********************

רבי שם קלינגבערג: “תאנה שביכרה”,

היא רמז שמצות ביכורים היא תיקון לחטא עץ הדעת שהיה תאנה

**********************

שורש חטא עץ הדעת שאדם הראשון לא הכיר טובה לה’,

שהושיבו בגן עדן עם כל עצי הגן מוכנים לאכול

**********************

במצות ביכורים צריך להביע הכרת טובה,

כדי לתקן בכך כפיות הטובה של אדם הראשון בפירות הגן

**********************

מדרש: פרעה שכפר בטובתו של יוסף: “לא ידעתי את יוסף”,
כפר בטובתו של מקום: “לא ידעתי את ה'”

~ * ~

The Mitzvah to Bring Bikkurim Is an Expression of “Hakaras Tovah” to Hashem
and Is a Tikun for the Cheit Eitz HaDa’as which Was a Denial of Hashem’s Tovah

 

The Principle of “Hakaras HaTov”

********************

The Purpose of Creation Is to Recognize the Creator’s Kindness

********************

 “Deveikus” in Hashem  Hinges on the Awareness
that We Are Dependent on Him

********************

The Association between the Minchah of “Bikkurim” and
Lavan HaArami and the Galus in Mitzrayim

********************

Pharaoh Failed to Recognize His Debt to Yosef and
Ultimately Proclaimed:  “I do not know Hashem”

********************

Fulfilling All the Mitzvos of the Torah Due to “Hakaras HaTov” to HKB”H

********************

Adam HaRishon Displayed a Lack of Gratitude

********************

Lack of Gratitude Led to the “Cheit Eitz HaDa’as”

********************

He Was Punished “Midah K’neged Midah”

~ * ~

Le commandement des prémices, expression de notre gratitude envers Hashem, est réparation de la faute originelle dont la source se trouve être dans l’ingratitude envers Hashem

 

Le fondement de la gratitude lors de l’offrande des prémices

**************************************

La finalité de la Création est de témoigner notre gratitude envers le Créateur

**************************************

Pourquoi n’ont-ils pas dit de façon affirmative : « Tu reconnais le bien »

**************************************

Le lien entre Lavan l’Araméen, l’offrande des prémices et la Sortie d’Egypte

**************************************

Pharaon, qui fut ingrat avec le bien fait par Yossef, dit « Je ne connais pas Hashem »

**************************************

Le but de la floraison est que l’homme reconnaisse le bien d’Hashem

**************************************

L’ingratitude a causé la faute originelle

**************************************

La sanction « C’est à la sueur de ton visage que tu mangeras du pain » est mesure pour mesure

~ * ~

Translation Ki Savo 5774

Ki Savo 5774

Traduction Ki Tavo 5774

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s