Lag Ba’Omer

The Divine Poet Rabbi Shimon Lavi Praises Rashb”y”:

“‘Let us create man’ was uttered on your account”

 

Explaning the words of the Arizal that Rashb”y is alluded to in the passuk “עלית למרום שבית שבי”—you ascended to the heavens; you took a captive, שב”י is an acronym for ש’מעון ב’ן י’וחאי—Shimon ben Yochai

***************************

A magnificent explanation from the Semichas Chachamim, why Moshe took along with him the neshamah of Rashb”y when ascended to the heavens to receive the Torah

***************************

According to Rashb”y, only Yisrael are referred to as “adam,” reflecting the fact that they aspire to be like HKB”H—“adameh l’elyon”

***************************

Rabbi Yochanan stated in the name of Rabbi Shimon ben Yochai:  Any person who displays haughtiness is regarded as if he worshipped idols

***************************

Rabbi Baruch of Mezhibezh: Lag Ba’Omer is known as the festival of Rabbi Shimon bar Yochai,  Because the day Rashb”y departed to the upper world, that the halachah does accord with Kabbalah

מאמר א

ביאור דברי הפייטן האלקי רבי שמעון לביא
בשבח רשב”י: “נעשה אדם נאמר בעבורך”

ביאור דברי האריז”ל כי רשב”י רמוז בפסוק:
“עלית למרום שבית שבי” – שב”י נוטריקון ש’מעון ב’ן י’וחאי

***************************

סמיכת חכמים: משה עלה להיכל “מרום”,
שהלוחות היו גנוזים שם מהמלאכים שאין להם רשות להיכנס שם

***************************

בדרך למרום פגשו בו מלאכי השרת ושאלו:
“מה לילוד אשה בינינו”, איך הוא יכול להיכנס למרום

***************************

משה היה צריך להתלבש בנשמת רשב”י,
כדי להוכיח למלאכים כי גדולים צדיקים ממלאכי השרת

***************************

לפי הפירוש כי “אדם” הוא מלשון “אדמה”
כי אז גדולים מלאכי השרת מישראל שהם בני אדם

***************************

לפי הפירוש כי “אדם” הוא מלשון “אדמה לעליון”
אזי גדולים ישראל בבחינה זו ממלאכי השרת

***************************

בעולם הזה הלכה כרשב”ג שגם גוים קרויים אדם
ולפי זה אין הוכחה שבני אדם גדולים ממלאכים

***************************

משה רבינו נתלבש בנשמת רשב”י לעלות למרום
כי בעולם העליון הלכה כרשב”י שרק ישראל קרויים אדם

מאמר ב

“נעשה אדם” – ללמדנו מדת ענוה – “נאמר בעבורך”
כי רשב”י אומר שכל המתגאה כעובד עבודה זרה

ביאור שיטת רשב”י בזוהר הקדוש:
“תאנא מי שיצא מן היראה ונתלבש בענוה ענוה עדיף”

***************************

התנא האלקי רשב”י הוא בעל המאמר בגמרא:
“כל אדם שיש בו גסות הרוח כאילו עובד עבודת כוכבים”

***************************

על המתגאה אומר הקב”ה: “אין אני והוא יכולים לדור בעולם”,
ועל ידי זה הוא כופר ח”ו במציאות ה’

***************************

רמ”א: כאשר יתבונן שהוא עומד לפני הקב”ה:
“מיד יגיע אליו היראה וההכנעה בפחד השי”ת”

***************************

אמרי יוסף: המתגאה שאין הקב”ה שורה עליו,
אינו יכול לצייר שהוא עומד לפני הקב”ה

***************************

על ידי מדת ענוה זוכה להשראת השכינה
ועל ידי זה יוכל לזכות גם למדת היראה

***************************

הקב”ה אמר: “נעשה אדם” ללמדנו מדת הענוה,
בעבור רשב”י שאמר כי המתגאה כאילו עובד עבודה זרה

***************************

אד”ם נוטריקון א’ברהם ד’וד מ’שה שגילו ג’ מדרגות
של ענוה שסימנם את”ם – א’פר ת’ולעת מ’ה

Lag Ba’Omer 5773

Translation Lag Ba’Omer 5773

Leave a comment